OuR JoUrNey~~

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 2, 2010

Roller Coaster



Bukan naik roller coaster.Xsuka roller coaster.Cukupla naik sekali kat times square dulu.Saya bukan jenis cepat menjerit.Kalo terkejut or takut selalu diam sj,tanda terkedu.So akan sakit dada menahan rasa.Lagi nak g tempah ketidakstabilan adrenaline.Baik g buang duit buat benda lain kalo dah terasa duit berlebihan.Roller coaster di cni bersamaan ngan mood saya.Mood di bulan ramadhan ni sepatutnya kena molek2 sj.Kena byk bersabar.Alahai,susah sungguh nak mengawal mood.Keupayaan saya untuk marah dan merajuk sgt tinggi.Xcampur lagi negative thinking.Selalu pikir cam xelok2 sj,but kesudahannya positif belaka.Minggu ni campor lagi suamiku yg tidak sihat..so xlehla nak merajuk sgt,takut nanti dibiarkan sj.Dah dia pon demam kan.Baik jgn merajuk.Hiks.Tp tula,mgu ni xtunjuk perasaan lagi.Lama la plak dia demam.Kena mengalah la maksudnya mgu ni.Itu yg seksa tuh.Huhu.Demam2 pon sempat bwk bini shoping kasut raya aka kasut yg sesuai utk preggy woman.Makasih daun keladi..hihi.Dah xbole pakai wedges yg agak tgi tuh.Saya suka kasut yg agak tgi memandangkan saya agak rendah,tp kena tahan la utk sementara waktu.Xsalah korbankan minat sekali sekala demi keamanan sejagat.Baju raya seb baik dah plan dr sebelom kawen lagi.Masa tukar2 barang hantaran tu saya dah bagi dia sepasang baju melayu,n saya pon dah dapat sepasang baju yang saya pilih sendiri dr hantaran belah laki.So baju utk raya pertama dah setel.Purple ok:) baju utk raya ke-2 dan seterusnya jgn risau..laki pakai baju kemeja n t-shirt sj dah ok.Bini baru ambik 6 pasang baju yg dr tailor.Haaa..byk kan.Tu la beli kain asik dok perap.Sekali g hantar hmm kayap la jugak nak membayar.Walaupon baju telah byk disediakan,tp kami mampu beraya 2 hari sj.Raya ke-3 he has to send me back to shah alam.Saya nak siapkan keja sy yg tertangguh di sana.Bole nak stay kat kampung lagi.Tp dah laki pon kena ke site dah raya ke-4,baik raya ke-3 beraya atas highway sj.Xkan nak beraya sorang2 kat kampung,nama pon dah kawen.Mesti xsyok,nanti gundah gulana lagi cam time dia g bosnia aritu.So bila buat keja,selalu saya bole lupa benda2 lain:) Hopefullyla.Mak sila sediakan makanan raya seperti ketupat etc byk2,sementelah sorang2 kat shah alam nanti tatkala org lain masih lagi gembira berhari raya.Hoho.Weekend ni rasa nak balik arau lagila.Teringin nak buat kueh raya.Kurang2 kalo xjadi mak leh take over..alkisahnya.Hihi.Igt lagi thn lepas,buat kueh makmor..kueh ker biskut ha?xkesahla..dekat2 nak baling oven dah.Pkl 2 pgi xsiap2 lagi.Campo nak serasi ngan suhu oven lagi.Uussss seksa tuh.Thn ni kena stat awal la kot.Lps maghrib perhaps.Haish tarawikh plak.Sejarah berulang la nampaknya.Kek kena buat 4 biji la kot.2 perlis,2 penang.Buat 2 biji thn lepas pon xbecakap sepatah haram sepanjang buat kek tu,tension.Thn ni 4 biji ya?Ada harapan g beli yg siap dah.Haha.. Nak buat biskut cornflakes madu semua tu mmg bole.Teramat senang.Kacau2 tuang susu bagai masok bekas.Tp saya xsuka kueh2 moden aka kueh2 senang nak buat ni.Saya suka kueh2 dulu mcm karas,bahulu (gambar disertakan di atas).Senang nak buat karas?tok saya pon xtau buat.Setakat cookies2 moden ni indah tgk sj,bila makan sama sj rasa.Tp tat nenas ngan almond london saya layan.Hehe.Masih kategori susah ok.Tolong la thn ni jgn ada umah yg saya bertandang letak biskut bentuk aiskrim or tembikai dalam bekas kueh raya nanti.Cemuih sungguh.Harus saya kritik sampai habeh bulan syawal.Huk2.Astagfirullahalazim..baik stop.Kalo x pahala posa saya arini cket..:D




No comments:

Post a Comment